Pre ignition MVT Millenium

En panne, un réglage à faire ou autre ? C'est par ici !
sock
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Pre ignition MVT Millenium

Message par sock »

Hello there!!! I have a question about the MVT Millenium 12 Volt CDI bleu ignition for peugeot 103: is the pre-ignition variable (calage à avant PMH)?
Lovecraft62840
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Message par Lovecraft62840 »

The value is between 3 and 4,5 millimeters before the top dead center
51 G2
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G2 MBK 87, piston Bidalot coulé, culasse Bidalot racing, carters prépa, vilo conti, admission label, carbu de 19 venturisé 22, vario bidalot 100mm, motoplat interne, pot ER1, ressort moteur bidalot. Pompe à eau bosh, gros radiateur.

Fourche NSR, frein a disque 220mm, Etrier NISSIN, M29C, amortisseurs paioli à gaz, Transmi : 11*57 (porte couronne france équipement)
sock
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Message par sock »

Is 3mm/4,5mm not to much pre-ignition for a 50cc?
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Flucky
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Message par Flucky »

No, it's OK for variable ignition

If not variable, it's 1,3
sock
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Message par sock »

Can I use a MVT Millenium 12 Volt (CDI bleu) on a Peugeot 103 SPX from 1990 that originaly has a 6 Volt wiring loom (faisceau de câblage)? Or do I need a wiring loom of a newer type of Peugeot 103 SPX?
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